Freya Help Center

Freya Help Center

Avize de iesire

Citit acum: 5 minute 90 vizualizări
Stocuri Avize de iesire

Client: Selectarea clientului pentru care dorim sa emitem factura de iesire.
Delegat: Selectarea delegatului care poate sa difere de client, dar va fi preluat tot din lista de clienti.
Locatie:
Selectarea locatiei de pe care dorim sa emitem factura.
Gestiune implicita:
Selectarea unei gestiuni implicite de descarcare.
Serie document:
Seria documentului care va fi preluata automat conform seriei de pe locatia selectata.
Numar:
Numarul la care a ajuns seria documentului de pe locatia selectata.
Data:
Data documentului pe care l-am emis.
Zile termen limita:
Zilele de termen limita pe care le permitem. Fie ca selectam Zile de termen limita sau data scadenta, acestea se vor calcula una in functie de cealalta.
Data scadenta:
Data scadenta pe care o permitem. Fie ca selectam Zile de termen limita sau data scadenta, acestea se vor calcula una in functie de cealalta.
Numar vehicul: Numarul de inmatriculare al vehiculului care face transportul marfurilor.
Descriere:
Descriere la nivel de document, daca dorim sa adaugam una. Acest camp de descriere va contine Nr. Vanzare in cazul in care factura provine dintr-una sau mai multe vanzari sau Nr. Aviz in cazul in care provine din unul sau mai multe avize.

Adaugare element

Unitati: Unitatile pe care dorim sa le vindem catre client din produsul selectat.
Pret unitar cu TVA:
Pretul unitar cu TVA setat in Administrare Produse Editare . Daca dorim sa il schimbam, putem face acest lucru prin editarea campului. Automat se va updata si pretul unitar fara TVA.
Pret unitar fara TVA:
Pretul vine calculat conform pretului unitar cu tva care a fost setat in Administrare Produse Editare . Daca dorim sa il schimbam, putem face acest lucru prin editarea campului. Automat se va updata si pretul unitar cu TVA.
Reducere:
Reducere la nivel de item, care poate fi procentuala, valorica sau printr-un procent definit in Marketing Reduceri .
Nr. Lot: In cazul in care avem modulul de lotizare activ si folosim loturile, putem selecta lotul din care dorim sa descarcam acest produs in functie de intrarile pe care le avem pe acele loturi.

Dupa salvare, vom fi intrebati daca dorim sau nu sa validam avizul de iesire. Daca apasam da, procesul de validate va incepe si se vor scadea din stoc toate produsele din avizul de iesire, acest lucru fiind vizibil in fisa de magazie. Din punct de vedere valoric, bonul va prelua valori numai in momentul in care este validat.
Stocuri Stoc Cautare produs Fisa de magazie

Optiuni individuale avize

Pentru avizele de iesire avem urmatoarele optiuni:
Detalii: Detaliile avizului, continutul acestuia cat si preturi si totaluri.
Editare: Posibilitatea de a edita avizul de iesire, acest lucru poate fi facut doar daca avizul este invalidat.
Cloneaza: Posibilitatea de a clona avizul de iesire, in cazul in care avem un client pentru care emitem avize recurent putem sa ne folosim de aceasta functionalitate pentru o viteza mai mare in procesul de avizare.
Validare/Invalidare: Validarea sau invalidarea avizului.
Istoric: Istoricul de modificari pe document impreuna cu datele celor care au facut modificarile.
Trimite email: Trimiterea pe email a documentului, acest lucru implica existenta unei adrese de email asociata clientului pentru care emitem avizul.
Descarca: Descarcarea PDF-ului.
Sincronizeaza RoTransport: Sincronizarea cu RoTransport pentru obtinerea codului UIT. Pentru ca acest lucru sa fie posibil este nevoie ca toate produsele din aviz sa aiba setate (Cod CPV, Cod NC, Cantiate Bruta, Cantiate Neta si daca este sau nu produs cu risc). Acest lucru se poate face din:
Administrare Produse Editare Detalii suplimentare
Un alt lucru obligatoriu pentru ca sincronizarea cu RoTransport sa se intample este sa avem pe toate unitatile de masura ale produselor din avizul de iesire codurile conform RoTransport si eFactura pentru unitatile de masura. Aceste coduri se pot seta:
Nomenclatoare Unitati de masura Editare Cod
Factura de iesire: Posibilitatea de a emite o factura de iesire pe baza avizului.
Stornare: Stornarea totala sau partiala a avizului, reintroducerea in stoc se va face prin proces verbal de intrare automat daca bifam acest lucru.
Anulare: Anularea avizului este posibila, dar daca anulam un aviz, inainte ar trebui sa il invalidam, altfel, va trebui sa operam o stornare totala inainte de anulare.
Stergere: Stergerea avizului de iesire este posibila doar daca acesta are statusul de anulat.

Optiuni selectie multipla

Optiunile pentru selectia multipla difera de cele din selectia individuala si sunt urmatoarele:
Factura de iesire: Se pot selecta mai multe avize ale aceluiasi clienti pentru a emite o singura factura centralizata bazata pe mai multe documente. Acest lucru este posibil doar daca avem acelasi client pe avizele din selectia multipla.
Factura de intrare: Acest lucru este posibil doar daca clientul este firma proprietara si se foloseste in fluxul de a trimite marfa prin aviz de iesire de la un centru de productie catre punctele de desfacere. Astfel pe baza avizului se poate face o factura de intrare pe gestiunile de desfacere si mai apoi nota de receptie.
Validare: Validarea multiplelor documente selectate.
Descarcare: Descarcarea unui PDF centralizat cu toate avizele selectate in selectia multipla pentru a facilita printarea mai rapida.
Nota de receptie: Disponibila doar daca la client avem proprietarul curent. Se foloseste in fluxul de multi-locatie cu transfer prin avize. Astfel se va emite un aviz de la centrul de productie catre locatiile de desfacere, iar pe locatiile de desfacere se poate face direct nota de intrare receptie.
Anulare: Anularea mai multor avize.
Stergere: Stergerea mai multor avize cu conditia ca acestea sa fie deja anulate inainte.

Lasă un comentariu